mandag 6. oktober 2008

0-0...er det egentlig lov i 5.divisjon...?

Ljan IF - Hammersborg 0-0 (0-0)
Gule kort: Stig, Terje og Tom (noen flere?)

Ljan: Rene Svendsen - Espen Bye (Tom Kristensen i 55 min), Stig Henning Morken (Nico Krohn de Lange i 25 min), Nico Krohn de Lange (Michal Hammer i 45 min), Bjarne Johan Dyrøy (Kenneth Aschehoug i 25 min) - Terje Landsgård, Tron Halvorsen (John Bjørnersen i 45 min), Bjørnar Andersen (Arne Torp i 10 min), Ståle Bjørnersen (Tron Halvorsen i 5 min) - Arne Torp (Rune Hansson i 20 min), Simen Mørstad Johansen (Erlend Glosli i 45 min).

Så blei det altså 0-0 poengdeling i sesongavslutinga mot Hammersborg. Dermed er det bare å ønske Hammers lykke til mot Vembli i KM-finalen onsdag!

Det er i grunn ganske utrolig at det blei målløst på Bjølsenfeltet i kveld. For Hammersborg hadde mye ballbesittelse høyt i banen og skapte flere feite sjanser, men kampens kanskje største sjanse kom til Ljans Arne Torp etter bare fem minutter. Etter at Simen og Ståle hadde tatt en kort corner slo Ståle inn til Arne som skjøt over på blank goal fra fem meter. I tillegg skapte vi et par store sjanser til på cornere tidlig i første omgang. Husker jeg ikke feil var vel Bjørnar svært nære skåring tidlig. Og kan det stemme at Arne eller Simen var aleine med keeper gankse tidlig og?

I det hele tatt funka taktikken med å gå ut høyt og tøft mot Hammersborg veldig bra og vi skapte flere sjanser og halvsjanser det første kvarteret. Simen blei klart hindre aleine med keeper tidlig, men den meget virrete dommeren gjorde ingenting.

Utover i 1.omgang var det likevel Hammersborg som dominerte. Med sin flott pass-and-move-fotball spilte de seg gjennom laget vårt rimelig enkelt i store deler av første omgang. Vi sto høyt og slo langt hele første omgang og mista etter hvert mer og mer av initiativet. Til slutt var det nærmest en lettelse å holde nullen til pause.

I pausen gjør vi tre bytter og får inn Mikke i anker-rollen etter at vi har prøvd ut Terje der i første omgang. Dermed legger vi forholdene til rette for å spille mer fotball i andre omgang. Det gjør vi og. Men det er fortsatt Hammersborg som er det førende laget. Spillet bølger fram og tilbake, men vi spiler oss til få sjanser. Jeg husker ikke så mange andre sjanser enn langskuddene til Erlend og Ståle (merkelig det at jeg kun husker mine egne lame-ass avslutninger...).

Etter hvert får vi inn på seks utespillere og alle får spille minst 25 minutter. Den eneste innbytteren som ikke kom innpå var Carlo Nash sjøl...og det til tross for at Rene hinka rundt på en dårlig ankel i hele andre omgang....tørte han ikke å spille den godeste Carlo...?

Kampen beviser at vi har veldig mye å jobbe med før vi skal opp og prøve oss i 4.divisjon om et halvt år. Vi blir utrolig stressa med ball, er for tunge i beina og sliter med å få spillet til å sitte. Av de mer positve sidene kan vi trekke fram at det bor veldig mye vilje, samhold og disiplin i gruppa. I tillegg har vi etter hvert fått en sterk vinnervilje og blitt et tøft lag å spille mot. Men for en trenerduo som ønsker å være trenere for et spillende lag var det i dag tydelig at vi har mye å jobbe med.

Da gjenstår det bare å takke alle for innsatsen i de 21 kampene vi har spilt siden serieåpninga mot Kolbotn 2, 18 seriekamper, en OBOS-cupkamp og to KM-kamper har vært en veldig fin læringsarena for oss. Forhåpentligvis tar vi like store skritt til neste år som vi har tatt i år.

Og til Hammersborg: SLÅ VEMBLI!

3 kommentarer:

Liverbird sa...

Gule kort: Stig, Terje. Vedde på at det va et par til iallefall

Anonym sa...

Gult til Tom også. Flere?

Den finslepte bjørnen Reidar Andrè Frick sa...

Jeg har ført på litt til i referatet. Det byner å demre litt for meg hva som egentlig skjedde i kampen.