tirsdag 19. mai 2009

Tap i bunnoppgjøret

Ellingsrud - Ljan IF 4-1 (4-0)
Mål: 1-0 (2 min), 2-0 (4 min), 3-0 (35 min), 4-0 (38 min), 4-1 (65) Bjørnar Andersen
Ljan: Alexander Mythe - Terje Landsgård, Bjørnar Andersen (c), Nicolay Krohn de Lange (Stig Henning Morken i 20 min), Per Bjarne Lindstad (Håkon Smith-Isaksen i 45 min) - Thomas Hellenes (Ståle i 20 min), John Bjørnersen (Jørgen Ankerstad i 20 min), Tron Halvorsen (Per Bjarne Lindstad i 20 min), Arne Torp - Jørgen Ankerstad (Rune Hansson i 45 min), John Gustav Laugerud
Gule kort: Thomas Hellenes

Fem kamper - fem tap. Vi er et bunnlag. Det er det bare å innse.

Etter fire minutter ligger vi under to null. Da blir det vanskelig å vinne fotballkamper. Når vi også på de ti siste sjansen før pause slipper inn to mål går vi altså til pause med 0-4 mot et helt ok lag som har skapt fem sjanser. Fire mål mot på fem sjanser...at målene i tillegg er utrolig billige gjør ikke situasjonen noe lysere. Dette handler ikke om nivået på divisjonen vi spiller i, det handler om hva som skjer i huet på hver og en av oss og på hvilke beskjeder som går fra hode til bein og fra spiller til spiller.

Billige mål i mot er en ting. En annen ting er at vi overhodet ikke tør å spille ball. Vi er livredde for å få den og når vi får den kvitter vi oss med den så fort som overhodet mulig. I første omgang har vi tre trekk i laget en gang...det blir vanskelig å skåre på to trekk altså...

I andre omgang kommer Rune innpå og skaper i løpet av omgangens to første minutter to feite målsjanser. Men dessverre går begge skuddene utafor. Vi begynner så smått å spille fotball og formasjonsendringen i pausen gir visse resultater. Midtveis i omgangen skårer vi dagens eneste mål. En dødball havner til slutt helt inne på streken hvor Bjørnar romper ballen i mål.

Med 20 minutter igjen gjør vi et kvadruppelbytte. Stig og Ståle kommer begge på banen for første gang siden hodeskadene. Vi begynner nå virkelig å spille ball. Vi spiller oss ut bakfra hver gang og med litt bedre presisjon i pasningene kunne vi satt flere mål på slutten. En positiv avslutning på en begredelig kamp.

Ingen kommentarer: