tirsdag 27. april 2010

Stortap på Nesodden

Nesodden 2 var det klart beste laget på Berger Kunstgress i kveld og vi måtte reise hjem med 0-5 i sekken.

Nesodden 2 - Nordstrand 2 5-0 (5-0)
Mål: 1-0 (17), 2-0 (22), 3-0 (24), 4-0 (34), 5-0 (40)
Nordstrand 2: Alexander Mythe (Ståle Bjørnersen i 25 min); Espen Bye (Stig Henning Morken i 56 min), Bjørnar Andersen (c) (Nicolay Krohn de Lange i 30 min), Nicolay Krohn de Lange (John Bjørnersen i 45 min), Håkon Smith-Isaksen (Tron Halvorsen i 45 min); Michal Hammer (Omer Ahmed i 45 min), Jakob Sande, Sam, Kim Solberg; Jørgen Ankerstad (Rune Hansson i 20 min), Arne Torp (Steinar Rotevatn i 45 min)
Gule kort: Stig Henning Morken

Det blei en tøff aften for NIF2-gutta i kveldens bortekamp på Nesodden. Vi gikk ut offensivt og skaper i løpet av kampens seks første minutter to målsjanser. Allerede etter ett minutt burde Arne vært alene med keeper, men touchen blir for dårlig og sjansen forspilles. Etter seks minutter får Sam stå helt alene på to meter etter en innoverskrudd corner. Dessverre header han på merkelig vis utafor mål.

Men etter hvert går luften ut av oss og Nesodden kjører kampen kraftig. De spiller ballen, bruker bredden og spiller med stor trygghet. I løpet av andre omgangs siste 28 minutter skårer de så fem mål; tre på overganger og to på cornere. At vi blir spilt ut i blant kan vi leve med, men å slippe inn cornermål SKAL vi unngå. Vi skal ikke være dårligere enn motstanderne på de enkle ingrediensene i en fotballkamp; innsats, duellkraft og vilje. Det var vi i dag. Og overgangsmåla kommer fordi vi tar for dårlig vare på fotballen når vi har den.

Espen måtte forlate banen før pause med strekk. Stig kom inn. I pausen bytter vi fire mann til. Omer, John, Tron og Steinar kommer alle inn og får en omgang. Vi legger oss dypere og hindrer Nesodden bakrommet de meska seg i i første omgang. Sjøl om Alex må hive inn håndkleet midtveis i andre omgang greier vi å holde nullen i andre omgang, men som en konsekvens av det noe mer defensive fokuset skaper vi fint lite. Dermed ender det med 0-5 i årets første bortekamp.

Vi møter et godt fotballag som ønsker og greier å spille fotball. Det positive jeg trekker med meg fra denne kampen er at vi nå er i gang mange av oss etter at alle innbytterne fikk bra med spilletid i andre omgang. Når det er sagt så er det ganske stor forskjell på hvor matchklare vi er. Noen er veldig nære 11-eren, andre MÅ komme seg i bedre form ,både fysisk og fotballmessig. Mer kjedelig var det at flere spillere sleit med å gjennomføre kampen grunnet skader.

Men vi må bare se framover. Vi SKAL og MÅ heve oss til Veitvet-kampen neste onsdag!

Øvrige resultater i kveldens runde:
Korsvoll 2 - Romsås 0-5
Jardar - Ellingsrud 4-3
Kurer - Oppegård 1-2
Høybråten/Stovner - Veitvet 1-0

Forrige torsdag
Veitvet - Nesodden 2 1-3

Ingen kommentarer: