torsdag 12. mars 2009

Uavgjort i snøføyka

Ljan IF - Rustad 0-0
Ljan: Per Ivar Andersen - Per Bjarne Lindstad (Espen Bye i 30 min), Stig Henning Morken (Nicolay Krohn de Lange i 30 min), Terje Landsgård, Dennis Klausen Fjellseth (Haakon Smith-Isaksen i 30 min) - Michal Hammer, Bjørnar Andersen (c) (Geir Ove Myhre i 20 min), John Bjørnersen, Jakob Sande - Jørgen Ankerstad (Tron Halvorsen i 30 min), Rune Hansson (Jørgen Ankerstad i 15 min).
Gule kort: Rune Hansson og John Bjørnersen

Det blei uavgjort i snøføyka på Hallagern i kveld. Rustad var på besøk og etter 2x30 minutter med innlagt brøytepause var det fortsatt målløst.

Etter at vi har hatt fabelaktige spilleforhold den siste tida snødde det i kveld tett på Ljan. Dermed må vi igjen takke Kristian og brøytemannskapet for at vi klarte å gjennomføre kveldens kamp såpass bra. Takk takk!

Det blei en kaotisk og rotetete kamp mellom divisjonskollegene Ljan og Rustad. Rustad kom best ut av startblokkene, men etter hvert var det Ljan som skapte mest i første omgang. Men det blei med halvsjanser:

6 min - Jakob trer en nydelig gjennombruddspasning gjennom Rustad-forsvaret og finner Jørgen i bakrom. Men i det Jørgen skal runde keeper får keeper en fot på ballen og tvinger Jørgen ut på kanten. Det blir ingenting av innlegget.

12 min - En nydelig overgang starter helt nede hos Per Ivar i målet. Etter at vi triller oss opp på venstresida spiller Bjørnar fri Rune på venstresida. Rune får slått inn, men ingenting skjer.

17 min - John slår et nydelig innlegg fra høyrekanten. Jørgen kommer til avslutning på hodet, men ufarlig.

18 min - Jørgen prøver lykken fra 20 meter. Skuddet går i nettveggen.

20 min - Per Bjarne legger inn fra høyrebacken. Bjørnar får avsluttet på hodet, men avslutningen går over mål.

Rustad hadde også sine halvsjanser, men Per Ivar fungerte veldig bra som sweeper og rydda unna bak forsvaret sitt.

Til andre omgang bytta Ljan ut fire spillere. Andre omgang blei en mye mer rotete affære. Rustad hadde to store sjanser. En når Ljan redder på streken etter en heading fra corner. En annen da de får indirekte frispark på seks meter, skuddet gikk rett i muren.

Men den største sjansen i kampen er det Jørgen som får. Med to minutter igjen spiller Mikke en nydelig gjennombruddspasning som finner Jørgen aleine med keeper. Jørgen avslutter fra 16 meter. Dessverre går skuddet rett utafor keepers venstre stolpe. Dermed endte det en en.

Vi får sjansen til å revansjere oss allerede i morra. Da kommer Drammen BK på besøk.

Avslutningsvis vil jeg trekke fram Per Ivar, Tron og Mikke som de tre mest positive i dagens kamp og jeg vil gratulere Geir Ove Myhre med debuten!

Ingen kommentarer: