tirsdag 25. august 2009

Kjedelig tap i jevn kamp mot BSK

Bækkelaget SK - Ljan IF 2-1 (1-1)
Mål: 1-0 (9) John Bjørnersen, 1-1 (27), 1-2 (51)
Ljan: Rene Svendsen - Jørgen Ankerstad, Terje Landsgård, Nicolay Krohn de Lange, Bjarne Johan Dyrøy (Espen Bye i 10 min) - Omer Ahmed (Per Bjarne Lindstad i 15 min (Omer Ahmed i 15 min (Ståle Bjørnersen i 30 min))), Tron Halvorsen, Andreas Ovedal (c), John Bjørnersen (Per Bjarne Lindstad i 32 min), Rune Hansson (Håkon Smith-Isaksen i 10 min (Rune Hanssson i 15 min (Simen Johansen i 30 min))) - Steinar Rotevatn
Gult kort: Jørgen Ankerstad

Sjøl om vi tok en tidlig ledelse greide vi ikke dra i land seieren i en slitekamp mot Bækkelaget i kveld. To billige baklengsmål førte til at poengene blei igjen på Sportsplassen.

Skåringa kom allerede etter snaue ti minutter. Andreas slo corner fra venstre, på første stolpe sto John og stussa ballen inn i lengste hjørne. Etter en positiv åpning både i målprotokollen og i trøkk og vilje falt vi litt og litt mer i kvalitet utover i omgangen. BSK kom mer og mer inn i kampen. Målet de fikk var likevel av den billige sorten.

Hjemmelaget har frispark på 20 meter. Vi forventer skudd i mot, men de kjører en inøvd variant. En mann løper på utsida av muren, blir ikke fulgt og får ballen i medløp. Fra skrått hold setter han ballen i mål i Renes lengste hjørne.

Andre omgang starter ikke så bra som første og det er ikke ufortjent at BSK tar ledelsen etter få minutter. Men igjen kommer målet på helt unødvendig vis. En corner blir slått inn lavt og ufarlig på første stolpe. Steinar er først på ballen, men er så uheldig at han bryster ballen inn i eget mål. Dermed tar BSK tidlig ledelsen. Herfra og inn blei det en kamp om å skape sjanser og utligne.

Det stor trykket klarer vi aldri å skape. Vi er rett og slett for dårlige til å krige. OG for dårlige til å bruke ballen. Dermed blir det med noen spede forsøk. Og ingen ordentlig sluttspurt. BSK vinner og er ute av bunnstriden. Vi taper og står nedi møkka med begge beina. Men vi gir ikke opp!

Ingen kommentarer: